banner

28 de gener 2006

“Mai se sap si és bo que no et deixin marxar�


Amb quina edat vas començar a jugar a bàsquet?
Amb 6 o 7 anys, més o menys, de molt petit. Vaig començar a la meva escola, el meu germà hi jugava i jo també m’hi vaig apuntar.
Per tant, va ser ell qui et va introduïr al món del bàsquet...?
Ell jugava i jo l’anava a veure, i vaig començar perquè ell ho feia. Potser si hagués jugat a futbol jo hauria fet el mateix...
Com recordes el pas per Badalona?
Va ser una etapa molt maca, hi vaig estar tres anys, però l’únic problema és que jo no tenia espai per jugar. Hi havia en Turner i en Corrales, al cap de dos anys ja van “pujar� el Raül López, i quan van fitxar en Rafa [Jofresa], vaig pensar que ja havia de marxar.
Vas tenir poques ocasions per debutar...
Sí, l’últim any anava a entrenar gairebé sempre, però jugar era molt complicat i després del fitxatge de Jofresa l’equip quedava ben cobert amb ell i en Raül. No hi tenia lloc.
Hi vas deixar algun amic que actualment jugui a l’ACB?
Amics, amics, no gaires. On he fet més amics de debò ha estat aquí a Manresa. Ferran Laviña, Peñarroya, Singla... sí, ha estat aquí on he fet més amics.
I el pas pel Lleida?
A Lleida va anar molt bé. L’objectiu de la primera temporada era no quedar últims... i gairebé pugem. A la segona temporada l’objectiu era l’ACB, i ho vam aconseguir. En guardo molt bon record perquè vam guanyar molts partits, el camp sempre estava ple...
Bé, no costa gaire...
Sí, però l’important és que hi havia molt soroll i feia goig jugar allà.
Què és el que més t’agrada de Manresa?
Hi ha qui diu que per un contrari és de les pitjors pistes on es pot anar...La veritat és que hi ha molta pressió. La gent de Manresa és educada, perquè no llancen res a la pista, però el camp és petit, sempre s’omple, i és un plaer jugar sempre aquí. Últimament no estem gaire fins, però a veure si aconseguim victòries. Sempre ens animen i ens ajuden, i es mereixen una recompensa.
Què estaves fent quan et van dir que no podies jugar als Jocs Mediterranis d’Almeria per un positiu per Finasteride?
Acabava d’arribar a Almeria, a les 12 del migdia, i a les dues em van avisar que havia donat positiu.
Molta gent et va donar suport. Hi va haver algú de qui et sorprengués rebre una trucada?
Evidentment, al principi em va donar suport la família i els amics propers, però al cap de 2 o 3 setmanes, la veritat és que em va sorprendre molt positivament que em truqués l’Alfred Julbe. Em va voler trucar quan ja havia passat més temps. Em vaig sorprendre perquè pel que sé, ell va haver de buscar el telèfon expressament... Em va sorprendre gratament.
Com veus la temporada?
Està complicada, l’inici va ser bastant bo, però hem anat caient en picat.
I l’equip anímicament?
No estem en el millor moment, evidentment, però es tracta d’anar agafant confiança, a poc a poc. No es guanya confiança en un dia, i començarem a guanyar partits, serà un canvi llarg. No estem en el nostre millor moment, ni cadascú personalment, ni com a equip, però és qüestió de feina de dia a dia, i tirar-ho endavant.
Les noves incorporacions? [Vader, White]
En White és molt bo ofensivament, té molta classe i s’emportarà molts elogis, i el Vader és un paio molt gros que porta molt temps sense jugar, i es nota una mica, però cada cop està millor i ens ajudarà a intimidar a la zona.
El nou entrenador?
Portem només 5 o 6 dies amb ell i estem entrenant molt, com és normal al principi. Ell vol canviar la dinàmica negativa ajudant-nos anímicament, a veure si surt bé.
Era aquest el canvi necessari?
Això és un tema molt complicat, mai se sap. El que passa habitualment a molts equips és que, si la cosa no va bé, canvien l’americà i si no es soluciona, canvien l’entrenador. El que si és cert és que la culpa no és de l’entrenador, sempre es talla la corda per la part més fàcil. No es poden fer fora 10 jugadors, però està clar que la culpa és de tots.
Et veus en un altre equip que no sigui el Ricoh?
Mai se sap. A tothom li agradaria estar amb un gran, però jo estic molt a gust aquí a Manresa i ara tenim altres preocupacions.
El fet que l’equip vagi malament no et fa tenir la temptació de pensar en altres equips, o, si més no, tenir una pedra a la faixa...?
[Riu] Home... si l’equip va malament vol dir que és molt difícil anar a parar a un gran, a un dels importants, perquè l’equip no va bé... El més important és l’equip i sortir d’aquesta situació.
Dius que és difícil anar a un gran, però... el Barça ha demanat per tu...
Sí, se sap que han trucat, però com s’ha vist aquí han dit que no...
El president va dir que no hi havia cap oferta que pogués temptar-lo de vendre’t, t’ho prens positivament o creus que és un mur que t’impedeix “volar�?
Està clar que em fa sentir important perquè aquí pensen que sóc molt necessari, i s’entén que no em deixin marxar si ho pensen així. Però el fet que em tanquin la porta a marxar, no se sap mai quina és la part bona d’això... Jo tinc contracte amb el club, i si he de marxar han d’arribar a un acord. Aquí està clar que ara no volen, però si l’equip ho fa bé i es manté segurament tindré altres opcions. Ara, més que d’un altre depèn de mi la situació.
Mires molta NBA?
Ho segueixo una mica, però quan fan els partits a les tantes de la nit, jo ja dormo. Intento mirar-me els resums setmanals, si puc.
Déu n’hi dó els 81 punts de Kobe Bryant, no...?
I tant... en va fer més que nosaltres, imagina’t! És una burrada!
Alguna cosa que no sigui bàsquet?
Tots els esports. A l’estiu, quan puc, vaig a jugar al frontó. A vegades m’apunto a algun torneig de futbol...
Deus haver d’anar alerta...
Sí, amb el frontó és molt més fàcil que no hi hagi contacte, s’ha d’anar a poc a poc.
Com et va el teu equip “virtual� de la Supermànager?
Ho faig amb uns amics. Tenim dues lligues internes: una de triples i una altra de general. Som 8, i els 4 últims paguen un euro cada setmana. A final de temporada fem un sopar.
Et tens fitxat?
Sí, home, i tant... només faltaria! Si no em fitxo jo, qui em fitxarà?
Selecció catalana: sí o no?
Estaria molt bé, però si s’aconsegueix trigarà molts anys. L’estructura i la política fan que sigui complicat.
Qui creus que és el favorit de la lliga ACB?
Aquest any hi ha molts equips junts, però seran a dalt Barça, Tau, Madrid, encara que possiblement el Tau sigui el favorit per plantilla.
Una porra per la copa del rei...
Que guanyi el Pamesa del Ricard [Casas], això espero.